środa, 7 sierpnia 2013

Recenzja książki - "Zapomnij patrząc na słońce"

Po nową książkę Katarzyny Mlek sięgnęłam przede wszystkim z miłości do jej poprzednich powieści. I tym razem się nie rozczarowałam. Mowa o książce „Zapomnij patrząc na słońce”. Jest to książka wyjątkowa, owiana nutką tajemnicy, czyli gatunek w którym ja bezdyskusyjnie gustuje. W perfekcyjny sposób łączy elementy obyczajowe, fantastyczne a nawet kryminalne. Mimo bogactwa gatunków nie odnoszę wrażenia przesycenia, wręcz przeciwnie – wszystkie elementy idealnie ze sobą współgrają. Z pewnością nie jest to książka idealna na pocieszenie, jest smutna i raczej ponura. Kolejne problemy, przed którymi los stawia Hankę wydają się być nieuchronne, a całe życie bohaterki wygląda jak jedno pasmo nieszczęść. Wszystko potęgują makabryczne i krwiste sceny, których autorka nie oszczędza czytelnikowi. Lektura jest przerażająca. W niebanalny sposób uświadamia jak wygląda życie pozbawione miłości z brakiem perspektyw na poprawę. Jest to trudna historia polskiej rodziny, która szybko czytelnikowi na pewno z głowy nie wypadnie. Jest niezwykle realna, przez co każdy kto po nią sięgnął zmuszony jest do pogłębionej refleksji nad rzeczywistością.

Podsumowując, jest to jedna z najlepszych polskich książek jakie ostatnio miałam okazje czytać. Przyznam, że przede wszystkim zachęciła mnie niezwykła okładka i obawiałam się, że treść przyćmi trochę to piękno, ale na szczęście byłam w błędzie. Niebanalna, wyjątkowa i prawdziwa – tak określiłabym tę książkę.
A poniżej link do ciekawej strony autorki : 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz