czwartek, 16 sierpnia 2012

Murzynek z bitą śmietaną.

Zmiany, zmiany, zmiany. Człowiek w życiu potrzebuje zmian, żeby sobie wszystko uporządkować, żeby nie popaść w rutynę, żeby nie było nudno. Ja ostatnio takich zmian potrzebowałam w mojej kuchni. Stała się ona monotonna, zdarzało się, że piekłam 15290 razy to samo, bo było smaczne, bo wychodziło, bo tak chciałam. Przyszedł czas na zmiany.
uwaga, zmiany na lepsze.
Nie miałam czasu na nowe przepisy, na bloggowanie, na pisanie, na wymyślanie.
Teraz mam, powracam.
Za dużo kłopotów, z którymi musiałam sie uporać sprawiło, że nie znalazłam nawet chwili czasu na napisanie tutaj. 
Kłopoty nie zniknęły jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki, ale złagodziły się, moje spojrzenie na świat i ludzi. 
A przyjemność ostatnio sprawiło mi tylko to - Murzynek z bitą śmietaną. 
Obowiązek dla każdego. Jeżeli chce się być prawdziwym kucharzem trzeba go zrobić. A potem spróbować. Odwrotnie niestety się nie da ;(

MURZYNEK Z BITĄ ŚMIETANĄ
Składniki : 
  • 3 szklanki mąki
  • 2/3 szklanki mleka
  • 20 dag mąki
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 szklanka cukru
  • 4 jajka
  • 5 łyżek kakao
  • bakalie (niekoniecznie)
Bita śmietana :
  • 2 i 1/4 śmietany kremówki
  • 5 łyżeczek żelatyny rozpuszczonej w 1/4 szklance wody
  • 2 łyżki cukru pudru
1. Masło, cukier, mleko i kakao doprowadzić do wrzenia, gotować przez około 10 minut, stale mieszając. Odlać 3/4 szklanki i zostawić na polewę.

2. Do przestudzonej masy dodać żółtka, mąkę i ewentualnie bakalie. Na koniec dodać pianę ubitą z białek i delikatnie wymieszać.

3. Piec 50 minut w temperaturze 180C. Upieczone ciasto wyjąć z formy, a gdy lekko przestygnie, pokroić na trzy lub cztery placki. Schłodzoną śmietanę ubić, pod koniec dodać cukier i letnią żelatynę, przez chwilę miksować, schłodzić, przełożyć krążki ciasta. 

4. Wierzch posmarować pozostałą masą kakaową.

SMACZNEGO !

5 komentarzy: